Google+ Google+

TRADUEIX / TRANSLATE

dimarts, 4 de març del 2014

ESCOLA VALENCIANA OBTÉ EL PREMI INTERNACIONAL LINGUAPAX 2014

Linguapax Internacional és una organització no governamental creada per la Unesco i dedicada a la valoració i protecció de la diversitat lingüística mundial. Linguapax afirma que totes les llengües són iguals en dignitat més enllà de les diferències entre comunitats lingüístiques en els aspectes demogràfics, polítics, econòmics i jurídics i que totes les llengües són patrimoni de la humanitat
  
El jurat del premi està conformat per especialistes de prestigi mundial en matèria lingüística. En aquest cas el rep una entitat com Escola Valenciana per la especial promoció de l’educació multilingüe al País Valencià amb la promoció dels programes que tenen com a llengua vehicular el valencià i pel treball que el moviment cívic està exercint en el camp de la defensa de la nostra llengua amb accions i activitats en diversos àmbits d’ús.

Vicent Moreno, president d’Escola Valenciana: “Aquest és un reconeixement per a l’escola en valencià, les famílies, el professorat, l’alumnat i tota la gent que fa possible Escola Valenciana des de les comarques. És un premi per als Amics i Amigues de l’entitat, els voluntaris i els aprenents que participen en els tàndems lingüístics, els joves que vénen als concerts de música en valencià i a tantes i tantes persones que viuen i volen viure en valencià i que, per això,  treballen de forma anònima i voluntària per dur endavant aquest projecte”. 

Des d’Escola Valenciana es vol aprofitar aquest reconeixement dels màxims experts mundials en matèria de multilingüisme perquè la Conselleria d’Educació retire l’esborrany d’odre de desenvolupament del Decret de plurilingüisme, per la qual margina la nostra llengua en el sistema educatiu obstaculitzant l’aprenentatge de les dues llengües oficials i una tercera llengua com l’anglés.   

Comunicat oficial de Linguapax Internacional


Amb motiu del Dia Internacional de la Llengua Materna, Linguapax fa públic el nom del guardonat del Premi Internacional. Entre les candidatures presentades, el jurat valora els mèrits d’Escola Valenciana en els seus trenta anys d’història.

Des de l'any 1999, el 21 de febrer és celebrat arreu del món com el Dia Internacional de la Llengua Materna amb l'objectiu de destacar la importància de la diversitat lingüística i de l'educació multilingüe. Com cada any, Linguapax Internacional aprofita aquesta commemoració per fer públic el nom del guardonat del Premi Internacional Linguapax que s'atorga com un reconeixement a lingüistes, investigadors i entitats de la societat civil que hagin destacat per la promoció de la diversitat lingüística o de l'educació multilingüe.

 En aquesta ocasió la candidatura guanyadora del premi és Escola Valenciana - Federació d’Associacions per la Llengua. El jurat del premi, format per quaranta-cinc experts internacionals, ha valorat l’encert d’una col·laboració eficaç entre els múltiples actors que treballen pel futur de la llengua valenciana, el caràcter, constructiu, festiu i popular dels programes d’Escola Valenciana, i el fet que es tracta d’una experiència exemplar per a altres comunitats lingüístiques que treballen pel respecte a la diversitat lingüística i al pau.

L’acte de lliurament del premi es farà, com és habitual, en un acte consensuat entre Escola Valenciana i Linguapax Internacional.

Acta del Jurat del Premi Internacional Linguapax 2014 

El Premi Internacional Linguapax 2014 es concedeix a l’entitat Escola Valenciana-Federació d’Associacions per la Llengua.
El jurat valora molt positivament l’activitat d’Escola Valenciana com a impulsora de la normalització lingüística del valencià en tots els àmbits i especialment en el sistema educatiu valencià, des de fa més de trenta anys.
El jurat considera que Escola Valenciana ha creat una exemplar col·laboració entre els múltiples actors que treballen pel futur de la llengua valenciana. No solament mobilitza  educadors, pares i alumnes sinó també intel·lectuals, artistes i líders dels moviments socials en camps tan importants com els drets humans, la sostenibilitat i la democràcia participativa.
El jurat agraeix a Escola Valenciana que els seus programes i campanyes tinguin un aire constructiu i festiu i que arribin a centenars de milers de persones. En donen testimoni els molts premis rebuts com a reconeixement del seu caràcter de moviment popular.
El jurat anima Escola Valenciana a compartir la seva experiència exemplar amb altres comunitats lingüístiques que, a tot el món, es proposen reforçar la vitalitat de les llengües com a contribució al reconeixement de la dignitat de totes les cultures i a la pau universal.

El jurat està format pels següents membres:
§  Abbi, Anvita. Centre de Lingüística de la Universitat Jawaharlal Nehru de Nova Dehli, Índia
§  Ahmed Zaid Chertouk, Malika. Université Mouloud Mammeri, Tizi Ouzou, Algèria
§  Arenas, Carme. Pen Club Internacional
§  Areny, Maria. Centre Internacional Escarré per a les Minories Ètniques i Nacionals
§  Bernabé, Lluís. Associació MWA UNESCO. Nova Caledònia
§  Bilash, Olenka. Universitat d’Alberta, Canadà
§  Carles Torner. Escriptor, Catalunya
§  Comrie, Bernard. Departament de Lingüística del Max Planck Institute, Leipzig, Alemanya
§  Cru, Josep. Sociolingüista, universitat de Newcastle, Regne Unit.
§  Cuevas, Susana. Institut Nacional d'Antropologia i Història, Mèxic
§  Cunningahm, Denis. Federació Internacional de Professors de Llengües Vives. Austràlia
§  David, Maya. Facultat de Llengües i Lingüística Universitat de Malaia. Malaisia..
§  Devy, Ganesh, Professor a l’Institut Dhairubhai Amabni. Índia
§  Domínguez, Jessica. UNESCO Etxea, País Basc
§  Finnbogadóttir, Vigdís. Expresidenta d’Islàndia
§  Fister-Stoga, Frances. Institut de Lingüística, Varsòvia, Polònia
§  Flores Farfán, José Antonio. Professor investigador de CIESAS, Mèxic
§  Florey, Margaret. Xarxa de Recursos per a la Diversitat Lingüística, Austràlia
§  Freeland, Jane. Universitat de Southampton. Regne Unit
§  Fuentes-Calle, Alícia. Sociolingüista, Universitat de Barcelona
§  Grin, François. Professor, Université de Genève, Suïssa
§  Higgins, Te Ripowai. Escola d'Estudis Maorís, Victoria University at Wellington, Nova Zelanda
§  Howard, Rosaleen. Professora d'Estudis Hispànics, University of Newcastle, Regne Unit
§  Jernudd, Bjorn. Consultor independent, Suècia i EUA
§  Khubchandani, Lachman. Symbiosis International University, Pune, Índia
§  Kornusova, Bosya. Universitat Estatal de Calmúquia, Elista, Rússia
§  Krauss, Michael. Catedràtic Emèrit, University of Alaska at Fairbanks, Estats Units
§  Landaburu. Jon. Ministeri de Cultura de Colòmbia
§  López, Luis Enrique. Director de PACE (Programa para el Avance de la Calidad Educativa), Guatemala
§  Martí, Fèlix. Filòsof, expert en drets humans i drets dels pobles
§  Melià, Bartomeu. Comissió Nacional de Bilingüisme, Paraguai
§  Novak-Lucanovic, Sonja. Institut d’Estudis Èrtnics, Ljubljana Eslovènia
§  Ponce, Marie Amélie Traductora. París, França
§  Poth, Joseph. Exfuncionari de la UNESCO, França
§  Riagáin, Dónall Ó - consultor independent, d'Irlanda
§  Sadembouo, Étienne. Sociolingüista, ANACLAC, Yaounde, Camerun
§  Sanwidi, Ignace, Expert en educació, Burkina Fasso
§  Sethna, Dobovsek Jelisava. Universitat d’Estudis Estrangers. Tòquio, Japó.
§  Sheils, Joseph, Director, Divisió de Política Lingüística, Consell d'Europa, Estrasburg, França
§  Stolz, Christel. Universitat de Bremen, Alemanya
§  Strubell i Trueta, Miquel. Professor, Universitat Oberta de Catalunya
§  Tsunoda, Tasaku. Investigador. Universitat de Tòquio. Japó
§  Varennes. Fernand de. Professor, University of Murdoch, Austràlia
§  Vlasselaer Jean-Jacques Van. Universitat de Waterloo, Canadà
§  Anton, Josep. Secretariat del jurat.